خرید کشک محلی | خرید و فروش کشک +لیست قیمت سال۹۷

  • شاید برای شما هم جالب باشد دانستن این نکته که کشک خوراکی خوشمزه و پرطرفداری است که فقط در ایران یافت میشود!!

    کشک محلی از آن دسته خوراکی های دلچسب و دلنشینی است که طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد و سالانه صدها کیلوگرم از این خوراکی خوشمزه در کشور به مصرف می رسد.

    روستاییان و بومیان هر منطقه هرساله و در ماه های خاصی از سال اقدام به درست کردن کشک های خوشمزه و بی نظیر می کنند و توریست ها وگردشگرانی که به این مناطق روستایی سفر میکنند علاقه ی زیادی نسبت به خرید کشک محلی از خود نشان میدهند و این باعث رونق کسب و کار روستاییان شده است.

    البته تولید کشک محلی به این سادگی ها نیست و سازوکار پیچیده و زمانبری دارد و صبر و حوصله زیادی می طلبد.

    در ادامه ما اطلاعاتی را در اختیار شما میگذاریم تا درباره انواع کشک و مشخصات کشک خوب بیشتر و بهتر بدانید.

    خرید کشک محلی | خرید و فروش کشک +لیست قیمت سال۹۷

    کشک رابه دو گروه اصلی در ایران تقسیم می کنند.

    کشک رابه دو گروه اصلی در ایران تقسیم می کنند.کشک هارا باتوجه به رنگ و خواصی که دارند و همچنین با توجه به روش های تهیه کشک محلی به گروه ها و انواع مختلفی تقسیم میکنند.

    اما پیشینه و سابقه کشک در ایران به صدهاسال قبل برمیگردد و از همین جهت امروزه میتوان دو گروه اصلی کشک را در ایران نام برد: کشک محلی و کشک کارخانه ای.

    • کشک محلی همانطور که از اسم آن بر می آید نوعی از انواع کشک است که توسط روستاییان و عشایر در مناطق روستایی تهیه و توزیع میشود.این نوع کشک با توجه به مواد اولیه ی سالم و تازه ای که در تهیه ی ان به کار میرود و همچنین با توجه به خوشمزگی و لذیذ بودن آن، نسبت به کشک های تهیه شده در کارخانه ها طرفداران بیشتری دارد.
    • کشک کارخانه ای نوعی دیگر از کشک است که در کارخانه های مکانیزه و با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و بدونِ دخالت دست تهیه و تولید می شود.ساکنان شهرهای صنعتی و بزرگ که صد ها کیلومتر از مناطق محلی و روستایی فاصله دارند به ناچار مجبور به استفاده از این نوع کشک های کارخانه ای هستند.

    در تولید این نوع کشک های کارخانه ای شیر و مواد اولیه از دامداری ها به کارخانه ها منتقل میشود و سپس وارد فرآیند تولید میشوند.

    البته این نکته لازم به ذکر است که چون در فرآیند تولید کشک کارخانه ای دست دخالتی ندارد از نظر بهداشتی و سلامت به این نوع کشک اطمینان بیشتری می توان کرد.اما کشک های محلی هنوز هم خوشمزه تر از انواع کارخانه ای هستند و هنوز هم طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

    مفاهیم انواع کشک در ایران

     مفاهیم انواع کشک در ایرانکشک های محلی با توجه به روش های تهیه و تولید آنها به انواع مختلفی تقسیم میشوند که در زیر به طور خلاصه شرح داده شده است:

    1. کشک خاکستری که در مناطق محلی با نام کشک دیگ چدنی نیز شناخته میشود نوعی از انواع کشک محلی است که در قابلمه های چدنی تهیه میشود و نسبت به بقیه انواع کشک از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است به گونه ای که در مناطق محلی به عنوان یک وعده عذایی کامل از آن یاد میشود.اما به دلیل رنگی که این نوع کشک دارد برای مصارفی مانند تزیین عذا و آش رشته نمیتوان از آن استفاده کرد.
    2. کشک زرد که به صورت پودر جامد و زرد رنگی تولید میشود. کاربرد این نوع کشک برای استفاده در انواع عذاها مانند کاله جوش میباشد.
    3. لور نوع دیگری از انواع کشک است که طعم خاصی ندارد و به صورت نیمه جامد و مایع مصرف شده و در مناطق محلی در شرق ایران مانند خراسان جنوبی از آن به همراه خرما استفاده میشود. چربی این نوع کشک بسیار کمتر از چربی موجود در شیر و خامه است و برای افرادی که از چربی پرهیز دارند بسیار مناسب می باشد.
    4. کشک سویا از اضافه کردن پروتئین سویا به کشک محلی به دست می اید و باعث میشود که خواص ماده سویا به کشک اضافه شود.

    لیست قیمت کشک در سال ۹۷

    لیست قیمت کشک در سال ۹۷خوشمزگی لذیذ بودن و خواص فراوانی که کشک دارد باعث میشود که طرفداران زیادی داشته باشد و این امر باعث میشود تا قیمت آن با نوسانات بسیاری رو به رو شود.

    از طرفی قیمت انواع کشک محلی با قیمت کشک کارخانه ای پاستوریزه اندکی تفاوت دارد.

    به هر حال در سال ۱۳۹۷ قیمت هر کیلو کشک مایع در بازار ۷۰۰۰۰ ریال برآورد شده است که این نرخ نسبت به ارزش غذایی این ماده ی خوشمزه و دلچسب معقول به نظر میرسد.

    خرید کشک محلی به صورت عمده

    خرید کشک محلی به صورت عمدهصاحبان مشاغل در همه ی زمان ها به دنبال افزایش تعداد مشتری و در نتیجه افزایش سود خود هستند.ت هیه کنندگان کشک محلی در روستا ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یک روش برای افزایش سریع سود فروش عمده ی محصولات است که باعث رونق کسب و کار روستاییان شده است.

    البته در این میان عده ای هم هستند که در نقش واسطه عمل می کنند و به مناطق محلی و روستاها رفته و کشک و سایر محصولات محلی را به صورت عمده و با قیمت مناسب تر از تولیدکنندگان خریداری می کنند و سپس این محصولات را در شهر هایی که دور از مناطق روستایی هستند به قیمت بیشتری به فروش می رسانند. اما امروزه خرید کشک محلی از طریق سایت های اینترنتی به صورت عمده و با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی ممکن شده است.

    مرکز تهیه کشک محلی

    مرکز تهیه کشک محلیشاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که کشک ماده ی خوراکی است که تنها در ایران یافت می شود. بنابر این از ایران در سرتاسر جهان به عنوان تنها مرکز تهیه و توزیع کشک محلی یاد می شود.

    در ایران نیز روستاها و مناطق بِکر کوهستانی مراکز عمده ی تهیه و توزیع این ماده ی غذایی می باشد اگرچه کارخانجات بسیاری امروزه به وجود آمده اند که سالانه مقدار زیادی از انواع کشک های کارخانه ای را تولید و روانه ی بازار می کنند.

    موارد استفاده کشک محلی

    موارد استفاده کشک محلیهمانطور که در بحث های پیشین به آن اشاره کردیم کشک ماده ای خوراکی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در زیر به مواردی از کاربرد های فراوان کشک محلی اشاره شده است:

    • در مناطق شرقی کشور از جمله استان خراسان جنوبی به دلیل مواد اولیه پر انرژی که در فرآیند تولید به کار می رود از کشک محلی به عنوان یک وعده غذای کامل یاد می شود و بومیان و روستاییان این مناطق آنرا به عنوان یک وعده غذایی و به همراه نان مصرف می کنند.
    • به علاوه از کشک برای درست کردن انواع غذاهای ترکیبی مانند انواع مختلف آش های محلی و یا کشک و بادمجان استفاده میشود که این نیز دلیلی بر پر طرفدار بودن و مفید بودن این ماده ی خوراکی است.
    • در برخی مناطق از انواعی از کشک به عنوان جایگزین مناسبی برای  شیر و ماست و سایر لبنیات استفاده می شود.
    • از کشک محلی مایع ممکن است برای تزیین غذاهایی مانند آش رشته استفاده شود.
    • کشک محلی در کتاب های طب سنتی به عنوان یک میان وعده ی کامل برای کودکان و بزرگسالان نامیده شده است.

    خریدار جدید ترین کشک محلی در بازار

    خریدار جدید ترین کشک محلی در بازارتمام مردم دنیا ارزش این ماده ی غذایی خوشمزه را دریافته اند و بنابراین مردم از همه ی کشور های دنیا خریدار جدیدترین کشک محلی در بازار ایران هستند.

    در سال های اخیر به دنبال افزایش تعداد مشتریان کشک محلی ایران و در نتیجه افزایش در میزان صادرات این محصول به کشور های مختلف باعث بالا رفتن قیمت جهانی کشک  شده است و خرید روبه رشد این محصول توسط مشتریان از طریق مراجعه به فروشگاه های محلی شده است.

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای