انواع قره قروت کشکینو

انواع قره قروت یکی از شاخه محصولات اصلی صنایع غذایی کشکینو بوده که به جهت پاسخگویی به نیاز و کسب رضایت حداکثری تمامی مصرف کنندگان، به صورت کاملا متنوع و در اوزان مختلف تولید و عرضه می گردد.

انواع قره قروت

انواع قره قروت

انواع قره قروت به طور کلی و از لحاظ فیزیکی به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شود که هر یک دارای مدل های مختلف و متنوعی می باشد و مصرف کننده می تواند طبق سلیقه و ذائقه غذایی، انتخاب خود را انجام دهد.

دسته بندی:

  • قره قروت جامد
  • قره قروت مایع

خواص قره قروت

قره قروت یکی از محصولات تولیدی در حیطه لبنیات بوده که برای کارخانجات تولید کننده کشک، لواشک و حتی چاشنی غذا و تنقلات مورد استفاده قرار می گیرد.
این خوراکی دارای کلسیم و پروتئین بالایی هست که مصرف آن می تواند برای استحکام استخوان و عضله سازی تمامی اقشار، گروه های سنی و فارغ از جنسیت، بسیار مفید و موثر واقع گردد.

برخی دیگر از فواید مصرفی آن عبارت است از:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های ویروسی از جمله آنفولانزا و  انواع سرماخوردگی
  • تسریع در جذب مواد معدنی از جمله کلسیم
  • درمان آفت دهان
  • مفید برای دوران بارداری
  • سلامت پوست و مو

قره قروت مایع

ترکیب قره قروت مایع بدین صورت است که میزان پخت کمتر بوده است و به نسبت قره جامد از ترشی کمتری برخوردار است. قره مایع بیشتر به رنگ سفید است و به آن پودر آب پنیر و اسید سیتریک به همراه نمک و آب اضافه می شود. برای مصارف آشپزی و غذا هایی که بیشتر ترکیب آنها آب استف استفادده می شود. قره مایع در بازار در وزن های متنوع عرضه می شود که تیتروار به شرح زیر هستند:
1. قره سطلی 10 کیلویی
2. قره ظرفی 400 گرمی
3. قره سسی 550 گرمی
4. قره لیوانی 80 گرمی
5. قره نوشابه ای
6. قره ساشه

قره قروت جامد

این نمونه قره قروت که بیشترین تنوع در بسته بندی را دارد، با مدل های گوناگون و کیفیت خوب خود توانسته است، سهم 80% از قره قرو ایران در بازار های بین المللی را به خود اختصاص دهد.
قره قروت جامد دارای تنوع رنگ می باشد که به 3 رنگ، سیاه، عسلی و سفید شیری تقسیم می شود.

انواع قره قروت جامد

قره قروت سیاه

قره قروت سیاه

این نمونه به دلیل پخت شیر و همچنین هم زدن های متوالی به رنگ سیاه درمی آید. که پس از سرد شدن در مخزن، بوسیله قالب های متنوع بسته بندی می شود. قره قروت سیاه از نظر مزه، ترش ملس بوده و مدت زمان نگهداری آن در جای خشک و خنک به دوسال هم می رسد که اواع آن عبارتند از:

1. قره قروت پذیرایی
2. قره قروت شمشی
3. قره قروت تخته ای
4. قره قروت ظرفی
5. قره قروت صابونی
6. قره قروت مدادی

قره قروت عسلی

قره قروت عسلی (ترش)

مراحل تولید این قره قروت به نسبت قره قروت سیاه کمتر بوده که به نسبت طعم قره عسلی از ترشی بیشتری برخوردار است. این قره قروت مانند قره سیاه دارای تنوع بسته بندی به شرح زیر می باشد:

1. قره پذیرایی 9 گرمی
2. قره شمشی 1 کیلویی
3. قره تخته ای 170 گرمی
4. قره صابونی 90 گرمی
5. قره مدادی

قره قروت سفید

قره قروت سفید

در تولید قره سفید از پودر پنیر و اسید سیتریک به همراه آب و آب پنیر، بهره برده می شود که همین مواد تشکیل دهنده باعث روشن و شیری رنگ شدن قره می شود. طعم این نمونه قره قروت بسیار لذیذ می باشد اما تنوع این محصول در مجموعه کشکینو، به نسبت قره قروت های دیگر، کمتر می باشد.

1. قره قروت پذیرایی
2. قره قروت 400 گرمی