کشک دو سرپیچ | کشک دو سرپیچ دورنگ و ساده

کشک با کیفیت

آنچه در این مقاله می خوانیم:

  • کشک دو سرپیچ یکی از انواع کشک‌های تولید شده در ایران می‌باشد؛ که از کشک های تنقلاتی به حساب می‌آید. این کشک‌ها از ترکیب نشاسته تولید می‌گردند؛ و مصرف تنقلاتی دارد. در واقع کشک‌های دو سرپیچ بیشتر به منظور صادرات تولید و راهی بازارهای اروپایی می‌گردد.

    کشک تنقلاتی چیست؟

    کشک‌های تنقلاتی به کشک‌هایی گفته می‌شود که در طرح‌ها و طعم‌های گوناگون راهی بازار می‌گردند. این کشک‌ها به خاطر تنوع بالا طرفداران بسیاری را چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی به خود اختصاص داده‌اند. این کشک‌ها مصرف غذایی و یا تولیدی ندارند؛ اما کشک‌های تنقلاتی مزایایی را دارا می‌باشند که برخی از این مزایا به شرح زیر است:

    1. استفاده در مهمانی‌ها
    2. به عنوان یک تنقلات مفید جایگزین مناسبی برای کودکان
    3. استفاده به عنوان مکمل‌ها برای بدنسازان
    4. یک مواد غذایی مفید برای زنان باردار
    5. محصول صادراتی با کیفیت و ارزان قیمت برای بازار خارجی پررونق
    6. قیمت ارزان و امکان استفاده اقشار مختلف جامعه از کشک
    7. کشک‌های تنقلاتی تنوع طعم بالایی دارند؛ که استفاده از آنها را حتی برای کسانی که از طعم اولیه کشک لذت نمی‌برند ممکن کرده است.
    8. و …

    مزایا و کاربرد کشک دو سر پیچ و تنقلاتی در بازار

    کشک‌های تنقلاتی از نمونه محصولات لبنی پرفروش در بازارند که کاربردها و مزایای زیادی به همراه دارند:

    بهترین کشک برای پذیرایی:

    کشک‌های تنقلاتی به دلیل تنوعی که دارند توانستند تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهند. برای برگزاری یک مهمانی راحتی می‌توان از این کشک‌ها به عنوان یک خوراکی خوشمزه در زمان پذیرایی استفاده کرد.

    کشک دورنگ

     تناسب اندام و بدنسازی:

    کشک به دلیل خاصیت بالایی که دارد برای بدن مفید است. این محصول حاوی مقدار بالایی کلسیم و پروتئین می‌باشد؛ که با ایجاد سیری در زمان استفاده علاوه بر کمک به تناسب اندام نیاز بدن ورزشکاران را به پروتئین و کلسیم برطرف می‌کند.

    مصرف دارویی:

    همانطور که مشخص است کشک را به عنوان یک ماده لبنی می‌توان معرفی نمود. استفاده از کشک برای کسانی که نمی‌توانند از شیر به دلیل داشتن لاکتوز استفاده کنند، توصیه می‌شود. کشک جایگزین مناسبی برای شیر است؛ که به کنترل فشار خون و رفع پوکی استخوان بسیاری از امراض دیگر نیز کمک می‌کند

    کمک به رشد جنین و زنان باردار:

    استفاده از کشک برای کسانی که طعم آن را نمی‌پسندند کمی مشکل است. کشک تنقلاتی با طعم‌های گوناگون تولید شده است که تا حد زیادی این مشکل را برطرف نموده است. کشک به رشد و نمو جنین، تقویت دریچه‌های قلب جنین و … بسیاری می‌کند. از سوی دیگر از ایجاد فشار خون بارداری و یا پوکی استخوان در زمان بارداری در زنان باردار نیز پیشگیری می‌نماید.

    جایگزین مناسب تنقلاتی برای کودکان:

    ایجاد طعم‌های متنوع در کشک‌های تنقلاتی سبب شده است تا، کودکان نیز به استفاده از این محصول ترغیب شوند. کشک‌های تنقلاتی بهترین جایگزین‌ تنقلات غیر مفید رای کودکان می‌باشند.

    تاثیر کشک بر زیبایی:

    شاید برای بسیاری از ما جالب باشد که بدانیم برای جوانسازی پوست رفع چین و چروک و لک پوست و لیفت صورت پودر کشک بهترین گزینه است. برای حفظ سلامتی و جوانی خود از کشک غافل نشوید!

    موارد بالا تنها تعدادی از شناخته‌ترین مزایای استفاده صحیح از کشک می‌باشد. استفاده نادرست از کشک می‌تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد؛ پس در زمان استفاده از این محصول نیز مانند سایر محصولات اعتدال را رعایت نمایید.

    کشک دو سرپیچ و خالص در بدنسازی

    در بالا به صورت اختصاری به فواید کشک در بدنسازی اشاره گردید؛ در این قسمت تلاش می‌کنیم تا تاثیر کشک بر بدن ورزشکاران را بررسی کنیم:

    1. استفاده پروتئین برای ورزشکاران و بدنسازان حرفه‌ای بسیار ضروری است. کشک در اصل یروتئین فشرده شده‌ای با ترکیب شیری است که، در زمان حرارت لاکتوزش از بین می‌رود. از بین رفتن لاکتوز در زمان حرارت دادن شیر سبب می‌شود تا استفاده از این محصول برای کسانی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند بلامانع باشد. بنابراین کشک یک محصول لبنی با خاصیت پروتئین چند برابر شیر است.
    2.  در زمان آسیب دیدن در هنگام ورزش مواد مغذی نظیر کلسیم کمک بالایی به درمان ورزشکاران می‌کند. مواد لبنی بیشترین کلسیم را دارا هستند. با یک حساب مختصر می‌توان دریافت که کشک، به عنوان یک محصول لبنی خاصیتی چند برابری نسبت به شیر دارد. حجم کلسیم کشک به نسبت شیر بسیار بالاتر است.
    3. اسپاسم عضلات در زمان ورزش یک اتفاق بلامانع است. ویتامین و پتاسیم کمک بالایی به رفع گرفتگی عضلات می‌کنند. کشک مقادیر بالایی ویتامین ب۳ و پتاسیم را در خود جای داده است. بی‌شک قرار دادن این محصول در سبد مصرف ورزشکاران کمک بالایی به آنها خواهد کرد.
    4. کمک به چربی سوزی از مزایای دیگر کشک است. کافیست برای داشتن تناسب اندام و پیشگیری از ریزه‌خواری‌ها قبل و بعد از باشگاه از کشک استفاده کنید. مصرف روزانه ۲ تا ۳ عدد کشک خشک نیاز بدن را به ریزه‌خواری کاهش داده و به تناسب اندام و چربی سوزی کمک خواهد کرد.

    مواد تشکیل دهنده کشک دو سرپیچ و سایر کشک های تنقلاتی

    کشک تنقلاتی ترکیبات و ناخالصی‌های گوناگون تولید می‌گردد. بهترین کشک تنقلاتی ترکیبی ثابت دارد؛ که سبب می‌شود ماندگاری و کیفیت کشک بالاتر باشد. رایج‌ترین مواد اولیه موجود در کشک‌های تنقلاتی عبارتند از:

    ماست:

    اصلی‌ترین ماده تولید کشک‌های تنقلاتی ماست سنتی می‌باشد. درصد استفاده از ماست تاثیر مستقیمی بر خلوص، کیفیت و حتی چربی و رنگ کشک دارد. هر چقدر که میزان خلوص و چربی کشک بیشتر باشد، رنگ آن تیره‌تر و هر چقدر ناخالصی آن بیشتر باشد رنگ کشک سفیدتر خواهد شد.

     آرد یا نشاسته:

    درصد ناخالصی در کشک‌ها متغیر است. بهترین کشک با حداکثر ناخالصی ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید می‌گردد. برخی تولید کنندگان این درصد را تغییر می‌دهند که کشف را ارزان‌تر راهی بازار کنند. شاید در نگاه اول خریدار متوجه این اتفاق نشود اما به مرور طمع و کیفیت کشک نشان میزان ناخالصی آن است.

    کشک صادراتی

    پودر آب پنیر:

    این ماده لبنی برای سفت شدن بافت کشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چقدر که مشتریان خرید کشک تقاضای کشک خشکتری نمایند، میزان استفاده از پودر اب پنیر در کشک بیشتر می‌شود.

    قره قروت:

    قره قروت را می‌توان اصلی‌ترین طعم دهنده و نگهدارنده در کشک‌های تنقلاتی دانست. کشک‌های تنقلاتی به دلیل ناخالصی و استفاده قره قروت در ترکیبشان ماندگاری بالاتری نسبت به کشک های خالص دارند. همچنین طعم کشک‌های تنقلاتی به دلیل وجود قره قروت، برای مصرف کنند گان آن لذت بخش خواهد بود.

    نمک:

    نمک برای پیشگیری از فساد کشک در ترکیب کشک‌های تولید شده کارخانه‌ای استفاده می‌گردد. میزان استفاده از این طعم دهنده و نگهدارنده در کشک‌ها متغیر است.

    با مرور ترکیب تشکیل دهنده کشک‌های تنقلاتی به این نتیجه می‌رسیم که، این محصول با ترکیبات متغیری راهی بازار می‌شود. تفاوت ترکیب سبب تفاوت قیمت و کیفیت در کشک‌ها شده است. ترکیب کشک‌ها تا جایی می‌تواند متغیر باشد که، به جای ماست در برخی از کارخانه‌ها از ریکوتا استفاده می‌شود. پس برای تجربه یک خرید درست و کشک با کیفیت خرید از مراکز معتبر و شناخته شده امری مهم و ضروریست.

    انواع کشک تنقلاتی نشاسته دار

    همانطور که گفته شد کشک‌ها با دو ناخالصی آرد و نشاسته تولید می‌شود. استفاده از آرد بیش از ۲۰ درصد در کشک‌ها مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند؛ پس کشک ارزان قیمت با ناخالصی بیشتر با نشاسته تولید می‌شود. کشک دو سرپیچ ساده و دو رنگ تنها نمونه‌ای از این کشک‌ها هستند. انواع کشک تنقلاتی نشاسته‌ای بدین شرح است:

    • کشک گرد ساده
    • کشک گرد دو رنگ
    • کشک رشته‌ای ساده
    • کشک رشته‌ای دو رنگ
    • کشک رشته‌ای قرقروتی
    • کشک رشته‌ای زیره
    • کشک رشته‌ای شیرین بیان
    • کشک دوسرپیچ ساده
    • کشک دو سرپیچ دو رنگ
    • کشک تخته‌ای
    • کشک مشتی
    • کشک چیپسی

    نکته: برخی کشک ها نظیر کشک گرد، گرد دو رنگ و کشک چیپسی با دو ترکیب آرد و نشاسته تولید می‌گردد.

    کشور های هدف کشک دو سرپیچ

    در ابتدای متن اعلام نمودیم که  کشک دو سرپیچ یکی از اصلی‌ترین کشک‌های صادراتی ایران می‌باشد. این محصول به دلیل ظاهر جذاب و البته تقاضای بازارهای خارجی عموماً به کشورهای اروپایی صادر می‌گردد.

    آلمان اصلی‌ترین خریدار این کشک است؛ که سالیانه این نمونه محصول را با حجم تناژ خریداری می‌نماید. دومین کشور هدف کشور انگلستان می‌باشد. برخی از کشورهای دیگر نظیر اتریش، سوئیس و هلند مقاصد بعدی صادرات کشک باکیفیت در اروپا هستند. به این کشورها کشور کانادا را نیز باید اضافه نمود.

    صادرات کشک دو سرپیچ به کشورهای نام برده در طول سال ارزآوری بالایی برای تولید کنندگان کشک مرغوب و با کیفیت به همراه دارد؛ اما باید دانست نکته اصلی صادرات حفظ کیفیت کشک می‌باشد. در زمان ارسال ممکن است محصول تا یک الی دو ماه در مسیر باشد؛ پس کیفیت حرف نخست را برای تداوم همکاری با کشورهای صادراتی می‌زند.

     قیمت کشک تنقلاتی دو سرپیچ

    کشک‌های تنقلاتی را به عنوان کشک ارزان قیمت در دو بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کنند. کشک‌های ارزان قیمت نیز قیمت متغیری در بازار دارند. دلیل این تغییر قیمت‌ها همان میزان ناخالصی یا ترکیبات کشک‌هاست؛ پس قیمت ثابتی برای این محصولات نمی‌توان اعلام نمود. نکته حائز اهمیت برای خریداران عمده کشک در ابتدا کیفیت و سپس قیمت آن است. پیش از خرید قبل از قیمت به کیفیت کشک‌ها دقت نمایید. گاهی یک خرید نادرست خسارتی چند برابری به همراه دارد.

    کشک دو سرپیچ

    کشکینو لند بزرگترین عرضه کننده انواع کشک خالص و ناخالص و انواع قره قروت مایع و جامد در ایران می‌باشد. این مجموعه سال‌هاست که در عرصه صادرات فعالیت می‌کند. حجم بالایی از صادرات کشک توسط این مجموعه انجام می‌شود. در کشکینو لند کیفیت حرف اول را می‌زند. این مرکز، محصول را با تضمین به مشتریان عرضه می‌دارد.

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    اسکرول به بالا