قطب انواع قره قورت چهارمحال و بختیاری

قطب انواع قره قروت درچهارمحال و بختیاری

  • قطب انواع قره قورت سنتی را بدون شک می توان به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داد.چرا که آب و هوای تمیز و۴فصل این استان، وجود زمین های بکربرای چراع گوسفندان و گاوها ،ییلاق و قشلاق عشایر باعث شده لبنیات این منطقه جزءبهترین و سالمترین نوع فرآوردهاب لبنی به حساب بیایند.از طرف دیگر سوغات این منطقه انواع کشک خشک و نرم  وقره قورت می باشد.

    اسم قره قورت که به میان می آید ناخودآگاه مانند لیمو ترش سبز،دهان هر شخصی آب می افتد.پس بهتر است قبل از خرید اطلاعات کاملتری در مورد محصولات داشته باشید تا خرید تضمین شده انجام دهید.

    قطب انواع قره قورت

    قره قورت چیست:

    فرآورده لبنی محلی که از ماست و دوغ تهیه می شود که برای تهیه آن باید دوغ یا ماست را به مدت زیادی در معرض حرارات آتش قرار بدهند، که دراثر حرارات، تبخیر آب و تغییرات شیمیای در پروتئین موجود آن را شاهدیم که در نتیجه باعث ایجاد بافت سفت و الاستیک می شود که در نهایت به آن قره قورت می گویند.

    [box type=”info” align=”” class=”” width=””]این محصول با توجه به میزان حرارات داده شده دارای نرمی ،رنگ ها و طعم های متفاوتی میباشد.[/box]

    قطب فروش قره قورت

    فواید استفاده کردن از قره قورت:

    • برخلاف ترشی ها پایه لبنی دارد
    • انتظارات هر ذائقه و مزاجی را برآورده میکند.
    • کمک به رفع سنگ کلیه(قره قورت بز)
    • کمک به رفع سنگ صفرا
    • بالابردن سرعت هضم غذا
    • ضد یبوست
    • پایین آوردن چربی خون
    • تنظیم کنده قند خون
    • مفید برای استخوان ها،مو و دندان
    • تقویت سیستم ایمنی بدن

    مضرات استفاده از قره قورت

    • استفاده بیش از اندازه آن به صورت خام باعث فرسایش مینای دندان میشود
    • مصرف بیش از حد موجب ضعف بدن میشود
    • به افرادی که دارای کولیت روده(سندروم روده تحریک پذیرibs )هستند توصیه نمیشود.

    ارزش غذایی قره قورت :دارای پروتئین،کربو هیدرات و چربی،کلسیم،ویتامینDو هر ۱۰۰گرم آن ۲۴۰کیلو کالری دارد.

    شرایط نگهداری:

    هرچه میزان رطوبت قره قورت بیشتر باشد و زمان حرارت آن بیشترباشد میزان فسادپذی آن هم بالاتر میرود و بهتر است در محیط خشک و خنک نگهداری شود.

    [box type=”success” align=”” class=”” width=””]انواع نام های قره قورت : کرمان: تلف   مازندران:تفره  شیرازو مشهد: قره قورت یزد : ترف  اصفهان و چهار محال و بختیاری : قارا و قره قورت[/box]

    فروش انواع  قره قورت برحسب نوع شیر حیوانی  :

    • قره قورت ها را بر حسب نوع شیر حیوانی به ۴نمونه تقسیم میکنند.
    1. قره قورت بز
    2. قره قورت گاو
    3. قره قورت گوسفندی
    4. قره قورت شتر
    • فروش انواع قره قورت برحسب طعم :
    1. قره قورت ترش
    2. قره قورت شیرین (قارابشکن
    3. قره قورت سفید(دوراغ)

    قطب انواع قره قورت چهارمحال و بختیاری قیمت انواع قره قورت  قره قورت شیرین(قارابشکن)

    قره قورت ترش: با توجه به توضیحات بالا این نمونه قره قورت به دلیل مدت زمان بیشتر در زمان پخت دارای رنگ قهوای و گاهی تا قهوای تیره هم پیش میرود. طعم ترش و لذیذ دارد که درمیزان مصرف آن به صورت خام باید مراقب بود. اما در غذا به عنوان یک چاشنی عالی عمل میکند.

    قره قورت شیرین (قارابشکن) : یک فرآورد سنتی خاص که فقط در استان چهارمحال و بختیاری تهیه میشود.و از آب پنیربدست میآید.چنانچه از آب پنیر گوسفندی در تهیه آن استفاده شود خوشمزه تر میباشد.که از نظر تغذیه بسیاربسـیار باارزش است. در تهیه این محصول آب پنیر گوسفندی یا گاوی را به مدت چند ساعت می جوشانند و خب هم می زنند،سپس به آن مواد شیرین کننده مانند آب شکر،نبات،عسل،شیره توت و توت پودرشده اضافه میکنند.سپس آن را روی آرد پهن کرده و ورز میدهند وبه صورت رشته رشته باریک برش میدهند و بعداز خشک کردن آنرامیشکنند.

    قره قورت سفید(دوراغ چهارمحال و بختیاری):مشابه نمونه قره قورت های دیگر تهیه میشود با این تفاوت که میزان پخت این محصول را کمتر کرده تا رنگ روشنتری داشتهباشد و به آن آرد نشاسته یا آرد سفید زده میشود و به صورت مایع در ظرفهایی ریخته میشود .طعمی بسیار خوشمزه، که شادی و انرژی را افزایش میدهد.

    قطب فروش قره قورت

    صنایع غذایی کشکینو توانسته است این محصولات را از این منطقه با بهترین کیفیت و سلامت گرد هم آورد و مطابق با سلیقه و نیاز مشتریان محصولی مطمئن و سالم عرضه نماید.چنانچه بخواهید محصولات کشکینو را امتحان کنید و یا سوالات خود را درخصوص مراحل خرید و فروش این محصولات بپرسید،میتوانید از طریق شماره تماس زیر با کارشناس ما تماس گرفته و برای دیدن قیمت محصولات اینجا کلیک کنید

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای