بازارقارابشکن چهارمحال

قارابشکن چهارمحال در بازار ایران

  • قارابشکن چهاروحال و بختیاری یکی فرآوردهای شیرین شیراست .که می توان گفت تنهادر استان چهارمحال بختیاری تهیه و از مهمترین سوغاتهای این استان محسوب میشود.این محصول دارای طعم شیرین و برخلاف قره قورت ترش شکل ظاهری  رشته رشته شده دارد.مصرف این محصول به صورت تنقلاتی و جایگزین به جای تنقلات صنعتی می باشد.

    قره قورت شیرین(آب پنیر) سوغات چهارمحال و بختیاری

    قره قورت چیست و چگونه تهیه میشود؟

    یک محصول شیرین از لبنیات که بهتر است باشیر گوسفندی درست شود بدلیل طعم خوشمزه تر و از نظر ارزش غذایی بسیار بسیار عالی تر می باشد.طرز تهیه آن به این صورت است که بعداز گرم شدن شیر و اضافه کردن مایه پنیر، آن را در پارچه نخی ریخته و با قرار دادن یک جسم سنگین بر روی پارچه به مدت ۴تا ۵ساعت آب پنیر از آن خارج می شود.این آب پنیر بدست آمده را حرارت داده و به آن آب شکر اضافه میکنند سپس برروی آرد پهن میشود و به صورت قالب قالب یا رشته ای بریده میشود.

    قارابشکن برحسب نوع شیرینی آن:

    1. قارابشکن با آب شکر
    2. قارابشکن با عسل
    3. قارابشکن با نبات
    4. قارابشکن با شیره توت
    5. قارابشکن با شیره انگور
    6. قارابشکن با کنجد

    امروزه بدلیل گران بودن این منبع غذایی تنقلاتی؛که تنها تفاوت آن با انواع قره قورت ترشدر استفاده آب شکردر آن میباشد از عسل و شیره توت ،‌انگور و کنجددر تهیه آن استفاده نمیشود چرا که گران بودن و تولید عمده این محصول برای تولید کنند و مصرف کننده به صرفه نمیباشد.و به عمین دلیل سبب شده که تنها در تولید آن از آب شکر بهره برده شود.و در موارد نادر از نبات استفاده میکنند .چرا که نبات قارابشکنی سفت و دیر هضم درست میکند.

    [box type=”info” align=”” class=”” width=””]یادآوری : قارابشکن به دلیل نرمی زیادی که دارد بهتر است در آرد غوطه ور باشد و در جای خشک نگهداری شود.

    قارابشکن چهارمحال و بختیاری

    خرید قارابشکن محلی :

    بکر بودن زمین های چهارمحال و بختیاری وکوچ عشایر برای تغذیه دام ها باعث ایجاد یک منطقه لبنی اصیل در ایران شناخته شود. انواع کشک و قره قورت و قارابشکن به عنوان سوغات این استان شناخته می شود.که بدلیل نداشتن دسترسی راحت همه مردم ایران به، این استان ما برآن شدیم که این محصول را از این منطقه صورت عمده برای مصرف کنندگان فراهم نمائیم.

    شما میتوانید برای دیدن لیست قیمت انواع کشک، قره قورت و قارابشکن اینجا کلیک کنید.

     

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای