قارابشکن

پخش قارابشکن سنتی عشایر

  • یکی از محصولات ناب و جذاب عشایر که می توان گفت فقط در منطقه چهارمحال و بختیاری یافت می شود.قارابشکن می باشد. این محصول دارای طعمی لذیذ و ملس می باشد. یک شکلات سنتی عشایر است،که در کنار انواه کشک و انواع قره قروت می توان از آن یاد کرد.

    • بیشتر بخوانید: قره قروت ترش

    قارابشکن

    قارابشکن سنتی تنها در استان چهارمحال و بختیاری تهیه و تولید می شود. این محصول عشایری از شیر گوسفندی و گاوی بعد از فرآیند تغلیظ شدن ماست و گرفته شدن آب پنیر و حرارت دادن این منبع پر از کلسیم و پروتئین بدست می آید . این منبع غذایی را بعداز کمی سرد شدن با شیره توت و یا شکر مخلوط نموده و خاصیت آن را دوچندان می کنند.و بعد از سرد شدن مایع قارابشکن آن را به برشهای کوچک تقسیم نموده و با آرد مخلوط می کنند تا در اثر گرما بهم نچسبند.

    • بیشتر بخوانید: قره قروت تازه

    قارابشکن

    انواع قارابشکن سنتی

    قارابشکن براساس نوع شیری که آن را تهیه می کنند بر دو نمونه می باشد.

    1. قارابشکن گوسفندی
    2. قارابشکن گاوی

    برای تهیه این شکلات عشایری در زمانهای قدیم از شیره توت ،شیره انگور و یا شیره کنجد استفاده می کردند.امروزه به دلیل گران بودن این مواد مغذی از شکر استفاده می کنند. ودر بعضی موارد از شیره توت بهره می گیرند. این امر باعث شیرین شدن ملس آن می شود و خاصیت این منبع پروتئین را دو صد چندان میکند.

    • بیشتر بخوانید: قره قروت سفید

    به بیان دیگر می توان از نظر شیرین بودن با قره قروت مقایسه کرد با این تفاوت که در مزه قره قروت ترشی مهم است. انواع قره قروت و کشک از نمونهای هستند که همگی از شیر تهیه می شوند.

    قارابشکن

    نحوه نگهداری از قارابشکن

    به دلیل اینکه قارابشکن از آب پنیرتهیه می شود و به آن شکر یا شیره زده می شود و بدون مواد افزودنی تهیه می شود در مجاورت هوای گرم نرم و مایع می شود به همین منظور بهتر است آن را همچون گز آردی در آرد خوابانده و در یخچال نگهداری شود.چنانچه این محصول را بخواهید در حجم زیاد نگهداری کنید حتما روی پارچه نخی بزرگی ریخته و با آرد فراوان مخلوط کنید ودرجای خنک قرار دهید.قارابشکن

    فواید قارابشکن

    به طور کلی تمامی منابع غذایی لبنی دارای فواید بسیاری هستند که چنانچه در روز از آنها به میزان نیاز بدن هر فرد استفاده شود سیستم ایمنی بدن را بالا برده و تمام منابع مورد نیاز بدن را رفع می کند. کلسیم، پروتئین و ویتامین ها از مهمترین منابعی هستند که در شیر که منبع اصلی لبنیات به حساب میآید به راحتی یافت می شود.

    این شکلات سنتی یکی از همین منابع لبنی به حساب می آید که علاوه بر دارا بودن کلسیم،پروتئین و … چنانچه با شیره میوه جات ترکیب شود خاصیتی معجزه گر خواهد داشت .از جمله فواید این شکلات سنتی عشایر می توانبه موارد زیر اشار کرد:

    • تقویت سیستم دفاعی بدن
    • تقویت و مفید در رشد استخوانها
    • خون ساز
    • سرشار از آهن و کلسیم
    • مفید برای افرادی که از خوردن مستقیم پروتئین منع شده اند.

    قارابشکن

    پخش عمده قارابشکن

    بازار کشک و قره قروت ایران (کشکینو)توانسته است این محصول را به صورت انحصاری در ایران پخش نماید. این محصول به دلیل شرایط خاص نگهداری به راحتی در دسترس نمی باشد. چنانچه خواستار خرید این محصول به صورت عمده می باشید و یا قصد خرید عمده هر نمونه محصولی از انواع کشک و قره قروت ها را دارید می توانید،با مشاورین این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات مربوطه را از نظر قیمت های به روز و همچنین شرایط ارسال بار به صورت مستفیم از تولید به مصرف جویا شوید.

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای