انواع کشک

خرید “کشک” خشک و مایع + فلیم گرد شدن کشک + جواب سوالات کشکی شما

  • کشک یکی از تنقلات مصرفی در بازار است. این محصول، به سه شکل نرم، خشک و مایع در بازار عرضه می گردد. خرید کشک خوب، یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران این محصول، به ویژه خریداران عمده کشک می باشد. دلیل این امر را می توان، تاثیر کشک بر سلامت بدن دانست.

    کشک های تنقلاتی از جمله محصولاتی هستند که مورد استقبال خریداران قرار گرفته اند. از این نمونه محصول به صورت روزانه، و در میان وعده ها استفاده می گردد. نتیجه استفاده از این محصول سلامت بدن است.

    در ادامه این مطلب به فواید و تاثیرات کشک، تنوع انواع کشک، نحوه ی تولید و عرضه در بازار، قیمت کشک و … اشاره می کنیم.

    میزان مصرف کشک نرم در کرمان و زاهدان

    سرانه مصرف کشک نرم در مناطق مختلف ایران متغیر است. در برخی از مناطق کشک، یکی از اصلی ترین خوراکی های مصرفی به حساب می آید.

    دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان بزرگ ترین بازار مصرفی کشک را به خود اختصاص داده اند. میزان مصرف کشک در این دو استان به نسبت مساحت و جمعیت از میانگین کشوری بالا تر است.

    کشک با کیفیت

    اما دلیل مصرف بالای کشک در این دو استان چیست؟ 

    اقلیم آب و هوایی در ذائقه ساکنین یک شهر یا استان بسیار تاثیر گذار است. آب و هوای گرم در این دو استان موجب ایجاد رغبت مصرف کشک در مردم شده است.

    طبع سرد کشک با گرمی هوا و … تضاد خوشایندی ایجاد می کند. همین تضاد موجب خرید و مصرف بالای کشک در این دو استان می گردد.

    حجم عمده ای از کشک های تولید داخل از طریق این دو استان به خصوص سیستان و بلوچستان، به کشور های دیگر صادر می گردد. در حقیقت سیستان و بلوچستان یکی از پل های اصلی صادرات کشک به ویژه کشک های تنقلاتی به حساب می آید.

    کشک خشک و نرم در ایران

    ایران به عنوان مرکز تولید کشک در منطقه و حتی جهان شناخته می شود. از تفاوت کشک خشک و نرم ایران چه می دانید؟ داشتن برخی اطلاعات به مشتریان کشک کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

    کشک یک محصول لبنی است که برای پیشگیری از فساد و افزایش ماندگاری به صورت تازه تولید و راهی بازار می گردد. تولید کنندگان این محصول در زمان تولید تلاش می کنند تا حد مقبول و لازم آب اضافی کشک را از آن خارج کرده و با این کار از کپک زدن آن جلوگیری کنند.

    کشک تولید روز، به دلیل تازگی نرم است. این نرمی به منظور وجود آب در بافت کشک نمی باشد. در زمان تولید سعی می شود که، محصول نهایی به گونه ای راهی بازار شود تا در صورت ماندن چند ماهه در انبار و … کیفیت و نرمی خود را از دست ندهد.

    در اصل با توجه به مطالب ذکر شده، کشک نرم مرغوب، به دلیل بافتی که دارد، پس از چند ماه نیز مورد پسند خریداران کشک قرار می گیرد و در طی این مدت، کیفیت خود را حفط می کند.

    کارخانه های تولید کننده کشک با در نظر گرفتن شرایط، اقدام به تولید این محصول نموده اند. در برخی موارد (عموما صادرات)، کشک به نسبت بالاتری خشک می گردد. این کار برای کاهش فساد کشک، متناسب با شرایط اقلیمی کشور مقصد (رطوبت، مدت زمان لازم انتقال کشک و …)، صورت می گیرد.

    کشک در بدن چه می کند؟

    خواص لبنی کشک چیزی نیست که نیازی به بیان داشته باشد ولی خواص و فوایدی در کشک وجود دارد که دانستن آن ها، خالی از لطف نیست.

    فواید کشک، تولید کنندگان این محصول را، برای ترغیب کودکان به مصرف آن، مجاب به ایجاد تنوع در تولید نموده است. این تنوع علاوه بر ظاهر کشک ها، در طمع آن ها نیز، ایجاد شده است.

    کمک به رفع و پیشگیری برخی از بیماری ها در سنین بالا، مصرف کشک در کودکی و … را افزایش داده است. مرور برخی از این فواید کمک زیادی به ما خواهد کرد.

    1. کلسیم بالا (پیشگیری و رفع پوکی استخوان، سلامت دندان ها، کمک به رشد اسکلت کودکان، بهبود رشد جنین و …)
    2. ویتامین سرشار (این محصول حاوی انواع مختلفی از ویتامین ها به ویژه ویتامینB3 می باشد.)
    3. پروتئین خالص ( کمک به عضله سازی در کودکان و بدنسازان، بهبود عمل کرد قلب، کمک به انقباظ ماهیچه ها، تقویت ماهیچه قلب جنین و …)

    موارد ذکر شده از شایع ترین فواید کشک مرغوب می باشد و اما سوال اینجا ست:

    1. آیا از تاثیرات کشک بر اندام خود خبر دارید؟ 
    2.  آیا درمان آفتاب سوختگی با کشک امکان دارد؟ 
    3. چه چیز در کشک وجود دارد که باعث ضد عفونی کردن روده ها می شود! 
    4. چگونه کشک باعث لیفت صورت می شود!

    برای پاسخ سوالات بالا کلیک کنید.

     

    آیا می دانید کشک گرد تنقلاتی، چگونه گرد می شود؟

    کشک را بیشتر با شکل گرد و کروی آن می شناسیم. با ورود دستگاه ها و شابلون های گوناگون (قالب و طرح)، به عرصه تولید کشک کارخانه ای، کشک از شکل انحصاری خود خارج شده است. اما این کشک کروی هنوز هم از پر تقاضا ترین نمونه کشک ها می باشد.

    در گذشته و تولید سنتی، کشک تولید شده را به صورت نا متقارن و با ابعاد بزرگ، با دست گرد می کردند. کشک گرد کارخانه ای که با شابلون و اکثرا به صورت تنقلاتی تولید می شود، شکلی زیبا تر و قالبی یکدست دارد.

    کشک گرد تنقلاتی با ترکیب ماست، پودر آب پنیر، نمک، قره قروت خالص و نشاسته یا آرد تولید می گردد. برای تولید کشک از ترکیب میزان مشخصی از مواد اولیه با هم، استفاده می شود. نحوه تولید کشک گرد را در ادامه می بینید.

    کاربرد کشک مایع در صنایع غذایی

    کشک مایع به نسبت بیشتری، نسبت به نمونه خشک آن مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است. استفاده آسان و صرف زمان کمتر (عدم نیاز به صرف زمان برای سابیدن)، دو عامل اصلی فروش بیشتر کشک مایع می باشد.

    کشک مایع در کشکینو به صورت سنتی تولید می گردد. کشک خشک محلی، پس از پاستوریزه شدن، در مخزن های ویژه سابیده و بدون دخالت دست، وکیوم می شود.

    نمونه سنتی مایع بیشتر در طبخ غذا های سنتی کاربرد دارد. با بررسی این موضوع طمع کشک مایع، از اهمیت بالایی برخوردار است.

    بیشتر بخوانیم: کشک مایع

    فروش کشک گزی در تهران و شیراز

    فروش کشک گزی تولید اصفهان، بیشتر به عنوان کشک خشک تنقلاتی انجام می شود. این محصول با توجه در درخواست بازار با دو ترکیب تولید می شود.

    کشک گزی ۱۰۰% خالص و کشک ۲۰% آرد دو نمونه از این محصول است. تهران بزرگ و فارس، بازار های اصلی این کشک ها هستند.

    تهران به عنوان بزرگترین کلان شهر ایران، بازار بزرگی از خرید و فروش کشک را در اختیار دارد. وکیوم تک نفره این محصولات و شکل آن ها نیز اهمیت بالایی دارد.

    با توجه به اطلاعاتی که به دست آمده است، استان فارس به ویژه شهر شیراز، یکی از درگاه های اصلی صادرات کشک گزی به کشور های عربی به حساب می آید.

    با توجه به وکیوم تک نفره این نمونه کشک ها و شکل آن، کشور های حاشیه ی خلیج فارس، از عمده ترین خریداران صادراتی این محصول به حساب می آیند.

    کشک گزی رو به عنوان کشک پذیرایی یا شکلاتی هم می شناسند. این محصول، بیشتر مصرف تنقلاتی دارد. به دلیل اینکه به صورت روزانه و خارج از غذا مورد استفاده قرار می گیرد وکیوم می شود.

    وکیوم کردن کشک پذیرایی، مدت زمان ماندگاری آن را بالا می برد. وکیوم کشک بدون نمک و خالص از اهمیت بالایی برخوردار است.

    کشک صادراتی

    فروش کشک رشته ای ۳۰% ماست خراسان شمالی

    فروش کشک رشته ای، به عنوان یک نمونه دیگر از کشک های تنقلاتی  در بازار انجام می گیرد. این کشک تنها در استان خراسان تولید می شود و با نام های مدادی، قلمی و خلالی نیز شناخته می شود.

    کشک مدادی در سه طمع ساده، زیره و قره قروتی راهی بازار مصرف می شود. قیمت ارزان، راحتی مصرف و شکل جذاب این محصول برای کودکان آن را به یکی از پر فروشترین نمونه کشک ها تبدیل کرده است.

    ضایعات کشک محلی چه کاربردی دارد!!!!!

    کاربرد ضایعات یا خاکه کشک محلی و کشک خالص کارخانه ای، بسیار متنوع است. قیمت ارزان خاکه کشک، آن را به عنوان یک ماده مصرفی مفید در بسیاری از صنایع و کارها معرفی کرده است.

    از ضایعات و خاکه کشک در مرغداری ها و مراکز پرورش طیور به عنوان مکمل غذایی استفاده می گردد. از سمتی دیگر این مواد در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و … نیز کاربرد بالایی دارد.

    مواردی که در بالا بیان شد از مشخصترین کاربرد های ضایعات کشک است، اما این مواد کارایی فراتر از اینها دارند. استفاده از آن ها در صناع تولیدی رونق بالایی دارد.

    کشک قیفی ۱۰۰% خالص بسته بندی

    مجموعه کشکینو جزو معدود تولیدکنندگان کشک خالص کارخانه ای در ایران است. این مجموعه کشک خشک قیفی را با خلوص ۱۰۰% تولید و راهی بازار مصرف می کند.

    کشک خشک خالص از شیر تازه گاو و با استفاده از دستگاه و بدون دخالت دست تولید می گردد. نمونه مایع سنتی، شرایط تولید متفاوتی دارد.

    کشک مایع سنتی از کشک خالص محلی تولید می شود. پس از پاکسازی کشک  محلی از نمک و ناخالصی احتمالی، آن را در دستگاه، به صورت کاملا مکانیزه به کشک مایع تبدیل می کنند.

    کشک خالص به دو صورت فله و وکیوم وارد بازار می شود. تنوع وکیوماز مزایای تولیدات این محصول می باشد.

    انواع کشک خشک و مایع ۱۰۰% خالص این مجموعه بدین شرح است:

    1. فله ۵ و ۱۰ کیلویی
    2. فله ۵ و ۱۰ کیلویی پذیرایی
    3. وکیوم ساده ۱۰۰، ۲۵۰ گرمی
    4. وکیوم پذیرایی ۱۰۰، ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی
    5. مایع سنتی ۴۵۰ و ۹۰۰ گرمی
    6. مایع سنتی فله ۶ و ۱۰ کیلوییبهترین کشک

    کشک خالص به دو شکل قیفی ریز و درشت تولید می گردد. کشک خشک خالص در ۴ طمع ساده، قره قروتی، سبزیجات و موسیر به فروش می رسد. این کشکها با داشتن تمامی گواهی های لازم به بسیاری از کشور ها صادر می گردند.

    قیمت کشک تنقلاتی فله

    قیمت کشک تنقلاتی متناسب با نوع و طرح آنها متغیر است. این محصولات که بیشتر در بازار با نام کشک ارزان قیمت شناخته می شوند، با توجه به نیاز بازار تولید می گردند.

    از پرفروشترین کشک های تنقلاتی می توان به کشک گرد و مدادی اشاره کرد.

    انواع کشک ارزان قیمت بدین شرح هستند:

    1. گرد ساده
    2. گرد دورنگ
    3. مدادی ساده
    4. قلمی زیره
    5. مدادی قره قروتی
    6. دوسرپیچ یا فرفره ای
    7. تخته ای پنیری
    8. مشتی فانتزی
    9. قیفی ساده
    10. قیفی طرح خامه
    11. مثلثی یا سه گوش
    12. و …

    این محصولات به صورت فله و در کارتن های ۱۰ تا ۱۲ کیلویی راهی بازار های داخلی  خارجی می شوند. نکته مهم اینجا ست که این کشک های ارزان قیمت از پرفروشترین نمونه محصولات در کشور های دیگر می باشند.

    کشک تنقلاتی ایران یکی از پر طرفدارترین محصولات ایرانی در کشور های همسایه و اروپایی می باشد. کشور های عربی، افغانستان و پاکستان و کشورهایی نظیر آلمان، اتریش و … از بزرگ تزین بازار های فروش این محصولات می باشد.

    خطرات کشک و الزام رعایت نکات نگهداری

    کشک می تواند خطراتی به همراه داشته باشد. با بیان این موضوع که افراط در مصرف هر محصولی نتیجه ای عکس به همراه دارد، خطرات کشک نیز قابل بررسی است.

    • کشک کلسیم چند برابری نسبت به شیر دارد. مصرف خارج از عرف و افراطی کشک موجب رسوب کلسیم در بدن می گردد.
    • این محصول خاصیتی اسیدی دارد. مصرف نا درست آن، محیط بدن را اسیدی می کند و کارکرد آن را، دچار مشکل می نماید.
    • کشک همان طور که به تنظیم فشار خون کمک می کند، می تواند در ازای مصرف نا درست موجب افت شدید فشار خون گردد.

    برای کاهش خطرات و جذب بیشتر خواص کشک، مصرف صحیح آن توصیه می شود. برای مثال اگر کشک را به صورت خشک مصرف می کنید، مصرف روزانه ۲ تا ۳ عدد کشک کفایت می کند. خواص کشک بیش از این، نیاز بدن نبوده و در بدن جذب و هضم نمی شود.

    از کجا کشک بخریم؟

    خرید کشک مرغوب یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران عمده، این محصول به حساب می آید. با توجه به تنوع تولید و وجود کشک های نا مرغوب در بازار این دغدغه کاملا قابل درک است.

    تولید کنندگان اقدام به راه اندازی مراکز فروش حضوری و اینترنتی نمده اند. این مراکز فروش بهترین راه برای خرید معتبر کشک فروشگاه های معتبر هستند.

    کشکینو به عنوان تولید و عرضه کننده بهترین کشک کارخانه ای، اقدام به راه اندازی سایت های فروش اینترنتی کرده است. این فروشگاه ها فروش عمده کشک صادراتی را آغاز نموده اند.

    شرایط فروش ابنترنتی انواع کشک در این مجموعه بدین گونه است:

    1. فروش عمده
    2. فروش اینترنتی
    3. عرضه مستقیم و حذف دلالان
    4. تولید کشک تازه
    5. ارسال به سراسر ایران از طریق باربری
    6. ثبت سفارش پس از واریز بیعانه و وجه
    7. تحویل بین ۳ (تابستان) تا ۱۰ (زمستان) روز پس از ثبت سفارش
    8. و …

    مشاوران ما از طریق تماس و پیامرسانها پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

    نتیجه گیری:

    کشک یکی از متنوعترین محصولات تولیدی ایران است. این محصول به دو شکل خالص و تنقلاتی و به دو صورت مایع و خشک راهی بازار می گردد.

    تنوع، کیفیت و قیمت ارزان سه عامل اصلی فروش کشک در بازار هستند. همین عوامل به افزایش صادرات و ارز آوری نیز، کمک بالایی می کنند.

    کشور های بسیاری خریداران این محصول با کیفیت ایرانی هستند. بسیاری از کشور های اروپایی، مقاصد اصلی کشک های ایران به حساب می آیند. کشور های همسایه نیز، بازار خوبی رای فروش این محصول هستند.

    سوالات متداول:

    •  این محصولات از چه حجمی عمده محاسبه می شود؟

    حجم فروش هر محصول با توجه به نوعی که دارد تایین می گردد.

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای