کشک مایع 450 گرمی

خرید مستقیم کشک مایع درجه یک

  • کشک یکی از محصولات خوشمزه در کشور ما است که این ماده مغذی می تواند برای بدن بسیار مفید باشد شما می توانید از مجموعه ما به عنوان مرکز توزیع انواع کشک مایع درجه یک محصولات با کیفیتی را خریداری کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با کارشناسان و مشاورین این مجموعه تماس حاصل نمایید قطعا در تمامی مراحل خرید در کنارتان خواهیم بود.

    کشک مایع

    چگونه کشک را در خانه تهیه کینم؟

    کشک گرد نرم

    تهیه کشک خانگی در منزل کار بسیار ساده ای بوده شما می توانید با ۱ کیلو ماست ۱۰۰ گرم کشک خشک شده داشته باشید. کشک خانگی بسیار سالم و مقوی بوده و برعکس چیزی که فکر می کنید می توانید کشک را خیلی سریع تهیه کنید.

    از خواص کشک می توان به کاهش گرسنگی، جلوگیری از پوکی استخوان، درمان آفتاب سوختگی اشاره کرد همچنین برای زنان باردار بسیار مفید است. مهم ترین نکته تهیه کشک استفاده از ماست محلی بوده تا به نتیجه خوبی برسید. از کشک ها می توانید داخل غذا ها و آش های خود استفاده کنید و مهم ترین آن سالم بودن آن است و در خانه تهیه می شود.

    مواد لازم برای تهیه کشک خانگی
    ماست ۱ کیلوگرم
    آب ۳ لیوان
    نمک به مقدار لازم

    مرحله اول : ترش شدن ماست
    ابتدا داخل ماست یک قاشق فلزی قرار دهید و آن را در یک گوشه آشپزخانه (دمای محیط) قرار دهید تا ماست ترش شود یک شب تا صبح طول می کشد در این حین چند باری ماست را هم می زنیم بعد از گذشت این زمان ماست ترش و یکدستی حاصل می شود ولی اگر ماست شما ترش بود این مرحله را حذف کنید.مرحله دوم : جوشاندن ماست
    ماست ترش شده را داخل قابلمه ریخته و با همزن دستی هم می زنیم تا خوب یکدست شود سپس حرارت را روشن کرده و ۳ لیوان آب را اضافه می کنیم اجازه دهید تا ماست به جوش بیاد وقتی شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.

    مرحله سوم : کشیدن آب ماست
    یک صافی فلزی را داخل لگن می گذاریم و یک پارچه نخی تمیز را داخل صافی می اندازیم و ماست جوشیده شده را داخل کیسه نخی ریخته و اجازه می دهیم برای ۵ ساعت آب ماست کشیده و سفت شود

    کشک با نام های مختلف در بازار

    کشک گرد نرم

    کَشک، کِشک، کیشک و کیشیک واژه های مختلفی هستند که در بین اقوام ایرانی، کردی و عرب به ماده سفید به دست آمده از تغلیظ دوغ و ماست چربی گرفته شده اطلاق می شود. این چاشنی به دو صورت مایع و جامد عرضه می شود. کشک و فرآوری سنتی آن نیز مانند سایر ابتکارات مصنوع بشری پاسخی بوده است به نیازهای بشری به ویژه در عهد کوچ نشینی. به

    این ترتیب که کوچ نشینان برای افزایش ماندگاری لبنیات مازاد بر مصرف و کاهش هدر رفتن ناشی از فساد مواد لبنی به ویژه شیر و ماست به یکسری ابتکارات در تغلیظ و خشکاندن این مواد رسیدند.

    کشک با حجم کم خود یک ماده غذایی با ارزش است که در بردارنده تمامی خواص شیر و حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و ویتامین  ب می باشد. در هر یک صد گرم کشک ۷۷۹ کالری انرژی، ۷ گرم آب، ۵۵ گرم پروتئین، ۷/۱۱ گرم چربی و  ۸/۱۳ گرم گلوسید و ۵۰۵ میلی گرم کلسیم، ۴۲ میلی گرم آهن و  ۲۵/۰ گرم ویتامین ب۲ وجود دارد.

    کشک به علت داشتن اسید های آلی، ضدعفونی کننده دستگاه هاضمه (معده، روده کوچک و روده بزرگ) است. علاوه بر آن کلسیم بالا و فسفر موجود در کشک می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد کشک برای کودکان کم وزن غذای مناسبی محسوب می شود.

    تولید کننده انواع کشک مایع

    خرید کشک مایع

    طی چند سال گذشته تولید کننده کشک و قره قروت توانسته است بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه کند ما هم سعی داریم تمامی محصولات این تولید کننده ها بگیریم و به صورت مستقیم به دست تمامی مشتریان برسانیم.

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای